Mari ikut blog ini

Monday 12 April 2010

aku dan Dia

Salam,

Sedang aku sebok dgn kehidupan seharian aku, xkesah la samada buat esemen ke (amat jarang skali), surfing ternet, golek2 atas katil, men game, beriadah di luar dll,

seringkali aku merasekan kosongnye hidup ini..

adakah kehidupan ini begitu kosong nilainye, xbermakna, pabila bangun dr tido di siang hari, mkn, n tido semula di mlm hari? adakah itu sj mkne kehidupan ini pada aku?

memanglah sume hiburan2 didunia ini mampu sedikit sebyk memberi pengisian di dlm diri ttp mengapa aku masih trus merasekan sepinya kehidupan aku..

seringkali sedang aku menonton anime aku , minda aku spt terkapai2 n melayang nun jauh disane...mata umpama melihat anime,ttp aku tidak boleh fokus...aku rse kosong skali..

adekah aku diciptakan ke dunia ini hnyelah utk mengisi masaku dgn perkara2 sebegini?

siapakah aku pada mata kwn2ku?siapakah aku pada pandangan keluargaku?siapakah aku pada pandangan org2 disekelilingku?

Adakah aku sekadar kenalan yg tidak lebih dr teman berbual dan bermain dikala mereka busan?

dan yg paling penting skali siapakah aku di hadapan Maha Pencipta yakni tuhan sekalian alam?

layakkah aku masuk ke syurgaMu ya Allah? berikanlah aku kekuatan utk terus mempunyai kesedaran ini utk ttp pada jlnMu yg lurus dan semoga Kau berikanku petunjuk dikala aku menyimpang dari jlnMu..

Ameen~

wassalam

2 comments:

  1. tibe2 je insaf..muhasabah diri y bgus mlwpun diri ini jarang buat..

    ReplyDelete
  2. iA jika diberi kekuatan utk terus sedar akan kekerdilan diri ini dihadapanNya

    ReplyDelete