Mari ikut blog ini

Friday 15 October 2010

Main bola time hujan

Salam,

This entry is just for sharing. No big deal.

Cuma nak story sikit je. That's all. Petang tadi, mula-mula cuaca agak baik. Jadi seperti biasa, kami pelajar-pelajar lelaki yang sihat di Adelaide akan bermain bola di atas court berdekatan dengan rumah SQ.

Dalam pukul 6.30, kami kumpul dan permainan menypak bola mula dimainkan. dalam 10 minit main, drumm.. vroomm.. drussh. boom..(xtau nak gambarkan bunyi hujan camne). Semua kelam kabut cari tempat teduh. Masing-masing berlari masuk kereta masing2. ok. Mula-mula ingat nak balik dah, yela, hujan. Nanti demam, sape yang susah?

Zaujah?belom kahwin lagi. *kecewa*. Calon pon xde lagi. (yang nak masuk meminang tu boleh la daftar).
parents? ada nun jauh kat Malaysia. xnak nyusahkan.
Kawan-kawan?alaa diorg pon susah, xkan la nak susahkan diorang.

Sambung cerita, dalam 5 minit gitu. Hujan yang tetiba lebat tadi reda. Ok, renyai je nih. Kami pon keluar balik untuk bermain. Gian dah sehari xmain kot.

Main dalam 5 minit, bruum..woossh.. Hujan turun dengan kencang. Lagi sekali. Aigoo. Guano ni?

Masing2 pon dah malas nak pikir dah. Kami pon redah je.

Teringat masa kat MRSM Qtan dulu, time hujan2 ni la antara benda yang seronok. Bagi aku, dan sesetengah orang. And only bila time angin dia ok.

Kalau dulu, time hujan best main. Dah lepas hujan xbest dah. Kalau dah sampai masa main bola dan hujan pon turun, memang seronok la. Main je ramai yang tergolek-golek. Pastu masing-masing main luncur2 atas air. Best! Guling2, berenang sat dalam lopak air then sambung main bola balik. Pasti agak2 dalam kol 6.30 (masa dinner) baru la masing2 kelam kabut nak balik dorm mandi. Biasenye bila sorang turun ke padang, mesti ramai yang ikut.

Tapi xsume main la, kalau yang ikut ada jugak yang stop by kat pondok2 kecil di sekeliling maktab. Ada dalam 6-7 jugak kot. Diorang jadi penonton.

Score game tadi: 9-8. Yey menang!

Itu saja. Saja nak tulis, tetiba rindu zaman sekolah dulu.

Weee~~

Wassalam

No comments:

Post a Comment