Mari ikut blog ini

Tuesday 30 November 2010

Pelik, memang pelik. Mengapa manusia begini?

Salam,

First sekali apa aku nak kata, WOW!. Apa jadi dengan orang Islam sekarang ni, ok mungkin itu kurang tepat.

Rephrase ayat.

Apa jadi dengan orang melayu sekarang ni? Susah memang susah.

Aku tak sangka satu status yang bersifat biasa bagi aku di Facebook boleh menjurus kearah pendebatan/permasalahan di antara mereka.



Bermula dengan hanya satu persoalan, dan akhirnya mereka2 ini yang sejak dari dulu lagi tak puas hati akan cakap tentang satu benda ini, RACIST.

Mesti takde point lagi, tak habis2 dengan 'racist'. Kenapa melayu je? - racist
kenapa usrah dengan orang melayu je? - racist
kenapa ajak orang melayu je g masjid? - racist
kenapa ni? kenapa tu? - racist.

Xde point lain ke?

Bagi aku (my personal point of view), orang yang mengatakan racist inilah yang sebenarnya racist. Tak gitu?

Adakah kita berusaha, menjurus kearah membangunkan bangsa kita sendiri itu racist? assobiyah?

Ok ni meh aku share sikit video untuk mereka yang masih salah faham tentang benda ini. Sama2 la kita renungkan ye


Ok dah abes tengok video lom? dah paham blom? ke masih samar2?
Ok terus terang aku kata sebagai aktivis ISMA, yang memperjuangkan Melayu Islam ni, aku boleh rasa malah aku mengalaminya sendiri yang orang lain akan kata racist la, apa la, pelik la, bla2 la dan lain2.

Aku pon cetek ilmu dan tidak pandai menerangkan dan juga takut untuk menerangkan, mana tahu tersilap kata badan binasa?

Mahu faham lebih jelas dengan agenda ISMA?
Sila baca link di bawah.
http://ustabdullahzaik.wordpress.com/2009/11/04/persoalan-kenapa-melayu-dalam-perjuangan-islam/

Kalau masih de soalan lagi boleh la komen, KALAU ada k. Tu pon kalau orang baca blog ni. :D

Melayu hanyalah satu wadah, ISMA hanyalah satu wadah. Mencapai sesuatu itu tidak hanya boleh menggunakan satu cara yang unik, tapi ada berbagai cara untuk mencapainya.

Sekiranya apa wadah yang kita gunakan sekarang ini menyimpang dari tujuan asalnya, maka kita betulkan kembali.

p/s: Sedikit cebisan luahan yang ingin aku kongsikan. Tidak suka aku lihat, bangsaku sendiri saling tikam menikam antara satu sama lain.

Wallahualam

Wassalam

1 comment:

  1. Sabar jelah bandu. Ada beza org yg ingin berkongsi dgn org yg nk create controversy. Org yg byk berckp xleh didiamkan dgn kata2. Jom kita buat apa yg ptut, sesungguhnya amal itu manifestasi perjuangan kita. Semoga Dia menerima segala apa yg kita usahakan. Nilai dariNya sepatutnya lebih kita dambakan dari nilai disisi manusia. (^_^)

    ReplyDelete