Mari ikut blog ini

Monday 16 May 2011

Jangan lupa jemput ye!

Salam,

Ok entry kali ini hanya sekadar berkongsi satu 'kisah' yang aku dapati sangat menarik dan mengetuk jiwa. Dush.

Kisah antara manusia, tahjud dan subuh. (diubahsuai)

manusia :Ya Allah!! dah 5:30 am. Aku ada date dengan subuh kejap lagi kat masjid..kenapalah aku bangun lambat??
Ya Allah, aku terlupa jemput tahajud!

manusia pun berlari menuju ke pintu utama rumah dan terus menunggu.. manusia lihat
tahajud sedang menunggu di depan pintu.

manusia : tahajud!!aku minta maaf x sempat jemput kau.

tahajud : kenapa kau lupa jemput aku?? aku sangat sedih..kau tau kan betapa besarnya
pahala kalau kau jemput aku??

manusia : ya, aku tau..tapi aku terbangun lambat..kejap lagi nak keluar pergi jumpa subuh pulak, aku kena bersiap nih. aku janji esok aku akan jemput kau , tahajud. insyaallah..

tahajud : x pelah..aku tunggu kau jemput aku esok. aku balik dulu.. karang terlewat pulak temujanji kau dengan subuh di Masjid

manusia : baiklah tahajud..assalamualaikum.

tahajud : waalaikummussalam.

vroom vroom, bunyi kereta meninggalkan halaman rumah menuju ke masjid. Kelihatan subuh sedang menunggu di Masjid.

subuh : oh manusia..masuklah...terima kasih sebab kau sudi bertemujanji dengan aku kat sini. banyak manusia lain yg x sudi berjumpa denganku. tadi on the way aku ke sini, aku terserempak dgn tahajud. aku nampak mcm dia sdg menangis.wahai manusia, adakah kau tau kenapa?

manusia terkejut dan berasa bersalah.

manusia : ye ke?? Ya Allah..kesiannya tahajud..aku lupa jemput dia td. Tp aku dah janji akan jemput dia esok.

subuh : moga kau dpt jemput dia esok.

setelah seketika di masjid....

manusia : oklah subuh, kita jumpa lagi esok hari kat Masjid.

manusia :insyaallah..waalaikummussalam.

Diubahsuai dari [sini] 

p/s: Terkena pada diri. Minggu lepas tak sempat pon jemput tahajud ke rumah. Kesian dia tunggu kat luar. Temujanji dengan subuh kat masjid pon dapat sekali je. InshaAllah akan cuba perbaiki lagi.

Semoga hari ini lebih baik dari semalam, dan hari esok lebih baik dari hari ini. Ameen.

1 comment: