Mari ikut blog ini

Friday 1 February 2013

Panggilan dari bos

Salam,

1 Febuari 2013. 11.32 pagi.

Kedengaran bunyi telefon bimbitku yang terletak di atas katil di dalam bilik di tingkat atas. Sewaktu itu aku sedang menonton segmen 'Berita Dunia' di channel Bernama di Astro.

Siapa pulak telefon pagi-pagi ni. 

-Encik Adnan Sapura-

Alamak, bos telefon la. Angkat je la.

"Assalamualaikum. Apa kabar?", Encik Adnan memulakan bicara

"Waalaikummussalam. Kabar baik"

"Bos pe kabar?"
, aku bertanya kabar.

"Alhamdulillah baik. Kau bila nak datang office?"

Gulp.





"Sekarang tengah bercuti lagi bos. hehe"

"Aku selalu nampak kau dari jauh je kat surau. Nanti bila-bila free kau datang la office, kita minum-minum".
En Adnan merupakan ahli kariah di surau yang sering aku kunjungi; Surau Al-Kauthar.

"Oo. Nanti bila saya free saya datang. Bulan dua ni (Eh dah masuk bulan dua dah pon!)"

"Kau jangan datang waktu aku tak ada. Kalau boleh biar En Amin ada sekali. Kita borak-borak, minum-minum. Aku ada benda nak cakap dengan kau ni"

"(Errrr) InshaAllah bos. Nanti bila-bila saya datang."

"Kau dah ada minta kerja mana-mana belum?"

"Belum lagi. Masih cuti rehat"

"Ok la syeikh. Jumpa nanti. Assalamualaikum"

"Waalaikumussalam"


************************************

Ingat lagi rupanya bos pada aku. Tapi bos, saya ada plan lain sebenarnya. Nak cari kerja di Australia. Nanti saya pergi office saya explain pada bos ye.

*Saja berkongsi*

Yang benar,


No comments:

Post a Comment